Saker som inte var bättre förr



När gamla människor säger att "det var bättre förr" så syftar dom oftast på tiden under deras barndom. Jag tänkte göra samma sak, fast tvärt om.

Saker som inte var bättre under min uppväxt:

1. Musiken; detta var två låtar jag lyssnade frekvent på som 9-åring.

I'm a barbie girl, in a barbie world. Life in plastic, it's fantastic!
Boom boom boom boom, I want you in my room. Let's spend the night together, from now until forever.

2. Frisyrerna; jag hade en page fram tills jag började årskurs 4.

Men ännu värre är väl mittbenan (jag vet att den är inne igen...) och killarnas lugg i två stripor som han arga kocken har?

3. Teknologin; jag fick min första mobil när jag var 11. En nokia 3310. Det enda man kunde göra med den var att spela snake och smsa.

För att koppla upp till internet fick jag gå till en kompis, för jag hade inget eget internet. Hennes pappa jobbade delvis i usa och det var därför deras familj var tvungna att ha internet. ZTV-chatten borde ha gett mig men för livet. Jag minns även en tjocktv och att man brevväxlade.

4. Maten; kanske värst av allt, mammas matlagning.

Maträtter jag minns är köttfärsslimpa, räklåda, kotletter, spaghetti och köttfärssås och kokt grillkorv med bröd. Alla dessa brutalt tillagade vilket resulterar i en otroligt torr och ensidig kost. Bättre är det nu när man kan äta donken och max varje dag. Tack 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0