Vakna

Vad jag gör för att pigga till höstmörkret?
 
Jag målar naglarna i en blodröd nyans och tänker att fan det blev helt okej ändå.
Jag stormkokar soppa för att få den riktigt het och har alltid i en klick svalkande creme fraiche.
Jag gör nya låtlistor på spotify med musik jag aldrig tidigare lyssnat på men förstår att såndär musik är rätt bra.
Jag shoppar vitprickiga jeansskjortor på halvaprisetrean.
Jag köper blondering för att göra ljusa slingor och kan inte riktigt inse att jag kommer göra det.
Jag dricker grönt skogsbärsté ur en vit ikeamugg hos Emilia medans läskiga gubbar plingar på dörren.
Jag skickar bilder på halvnakna svenska män så att Caitlin har något att se fram emot när hon någon gång i framtiden får för sig att besöka sverige.
Jag dricker öl och tvingar alla att shotta.
Jag får döskallar och rosor och enhörningar ditmålade på mina armar med vattenfast orangerosa penna.
 
Men jag tänder fan inga ljus. Inte än. Det får fan vänta.
 

Kommentarer
Postat av: den omtalade emilia

är inte ikea muggar. faktiskt.

2012-10-30 @ 23:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0